2020. november 26., csütörtök

Pszichológiai trükkök.

Észrevetted-e már hogy van néhány ember aki bárkivel jól ki tud jönni néhány perc alatt, mindenki imádja, amikor belép a szobába olyankor mindenki őszinte mosollyal fogadja? Talán az ilyenféle karizmával születni kell vagy bárki által tanulható? Nem kell ilyennek születni mert megtanulható. íme kilenc pszichológiai trükk.


További érdekességek:

Hogyan legyek boldog. Piros gyertya jelentése. Pszichológiai trükk. Csakra tisztítás. Hogyan legyek boldog. Gyertyamágia. fekete mágia. Nehéz döntés. Az anyag nem létezik. Csakrák. Kristályok. Orgon. Hogyan legyek bátor. Hogyan legyek boldog. Atlantisz gyűrű. Meditáció. Az elengedés. Gyertya színek. Gyertyamágia. Buddha élete. Tibeti halottaskönyv. Tibeti szerzetesek. Buddhizmus. A karma. Szent geometria. Energiavámpírok. Csakra. A vonzás törvénye. Pénzmágia. Támadás mágiával. Ezoterikus mágia.


 

Pszichológiai trükk.


Pszichológiai trükk, Két opció illúziója.

Nemrég sétáltunk a hölgyismerősömmel valamelyik bevásárlóközpontban. Eszembe jutott nemrég mondta hogy ki akarja próbálni az egyik újonnan megnyílt vegán éttermet. Nekem viszont abban a pillanatban semmi kedvem nem volt ehhez mert húst kívántam. Úgyhogy amikor végeztünk a bevásárlással, megkérdeztem tőle: a kfc-be vagy a kínai étterembe szeretne menni? Néhány másodperc gondolkodás után gyorsan azt mondta a kfc-be.

Észrevetted mi történt?

Rá akartam venni hogy abba az étterembe menjünk amelyikbe én szeretnék, ezért felvetettem két alternatívát ahová én szívesebben mentem volna. ő választott a kettő közül, úgy érezte a döntés az övé  ő akart a kfc-be menni. Közben én már tudtam a válaszát mielőtt mág feltettem volna a kérdést.

Ezzel szemben ha megkérdeztem volna tőle hol szeretne enni akkor akkor valószínúleg azonnal a vegán éttermet választotta volna ahová én nem akartam menni. Te ugyanezt fel tudod használni az élet szinte összes területén amikor rá akarsz venni valakit valamire.

Adj számukra két opciót ahol mindkét opció a te célodat szolgálja. Mivel megadod a választás lehetőségét ezzel úgy fogják érezni az lesz amit ők szeretnének.


Pszichológiai trükk: Kérdések.


Pszichológiai kérdések.



Ha el szeretnéd érni hogy megkedveljen valaki az egyik legjobb dolog amit tehetsz az a kérdések feltevése a személyről. Az emberek imádnak magukról beszélni, azt amikor valaki meghallgatja őket. Ám erre a legtöbb embernek nincs lehetősége mert magunkról csak úgy nem szoktunk beszélni mert egoistának, önzőnek tűnhetünk. Az a pszichológiai trükk ha felteszel valamilyen személlyel kapcsolatos kérdést olyankor engedélyt adsz neki hogy saját magáról beszéljen emiatt kedvelni fog téged. 


Pszichológiai trükk: Nyílj meg.


Az emberek a titkaikat továbbá a kevésbé publikus információikat csak olyan emberekkel szokták megosztani akikben megbíznak. Ha azt akarod hogy bárki megbízzon benned csupán neked kell megtenned az első lépést. Erre is van példám. A múlt héten éppen a vállalkozó ismerősömmel ebédeltem de nagyon kíváncsi voltam mennyi profitot generált a cége az előző évben.

Jó viszonyban vagyok ezzel a személlyel viszont a legtöbb ember csak azzal osztja meg az ilyen információt akiben nagyon megbízik úgyhogy ha csak simán rákérdeztem volna akkor nem kapok választ. Ehelyett megosztottam vele az én vállalkozásom mennyi profitot termel, milyen gondjaim voltak az előző évben a céggel kapcsolatban. 

Megbízva benne rábíztam ezeket az értékes információkat ezért automatikusan úgy érezte viszonoznia kell a bizalmamat, ezért elmondta ő is a cége előző évi profitját. A pszichológiai trükk segítségével mindezt rákérdezés nélkül értem el.


Pszichológiai trükk: Figyelj nevetéskor.


Amikor hárman vagy többen beszélgettek akkor mindíg figyeld meg nevetéskor ki kire néz. Emberi ösztönünk szerint nevetéskor mindíg a számunkra legkedvesebb emberre nézünk. Legközelebb amikor elhangzik valahol a vicces történet, tudatosan figyeld meg ki nézett rád nevetés közben. Ez feltárja ki kedvel téged.


Pszichológiai trükk: Használd a nevüket.


Az ember számára a legkedvesebb szó a saját neve. Új emberrel való találkozáskor nagyon kevesen jegyzik meg elsőre az új személy nevét. Amikor bemutatnak téged valakinek ismételd el pérszor magadban a keresztnevét mert ez segíteni fog emlékezni rá. Továbbá amikor van rá lehetőséged tudatosan használd a nevüket a kérdéseidben. Ezzel jelzed: elsőre megjegyezted a nevüket ami azt a benyomást fogja kelteni a személyben hogy figyelsz rá, értékesnek tartod emiatt pedig azonnal megkedvelnek. 


Pszichológiai trükk: Csend.


Sokat rontanak a helyzeten mindazok akik mindent megtesznek a csend elkerülése érdekében. Ha ezt csinálod és úgy érzed mindíg muszály mondanod valamit amikor pár másodperc csend van akkor bizonytalannak fogsz tűnni. Szokj hozzá a pár másodperces szünetekhez beszélgetés közben, ettől magabiztosnak fogy tűnni.


Pszichológiai trükk: Halo effektus (Holdudvarhatás)


A hivatalosan holdudvar hatásnak vagy halo effektusnak nevezett pszichológiai hatást nagyon kevesen ismerik viszont minden egyes emberről alkotott véleményünket tudattalanul befolyásolja ez a hatás. A wikipédia definíciója szerint a halo effektus olyan kognitív torzítás amikor egy benyomás valamelyik személyről tárgyról befolyásolja a vele kapcsolatos érzéseinket, gondolatainkat, így az adott dologról alkotott teljes ítélésünket.

Ez magyarul azt jelenti: ha valakinek észrevesszük negatív vagy pozitív tulajdonságát olyankor automatikusan pozitívan vagy negatívan következtetünk a többi tulajdonságukra. Kutatásokban azt találták miszerint a vonzó embereket inteligensebbnek tartják, a babaarcú embereket pedig kedvesebbnek. 

A halo effektus létezését bizonyítja az is hogy a vonzó megjelenésű bűnözők ugyanolyan bűncselekményért számukra sokkal kedvezőbb ítéleteket kapnak a bíróktól a kevésbé vonzó bűnözőkkel szemben.

Ezt a pszichológiai trükköt észben kell tartanod mert tudat alatt befolyásolja a te illetve a körülötted lévő emberek viselkedését. Ezt például így tudod csinálni: amikor új személlyel találkozol megtalálod a közös dolgokat mindkettőtökben majd arról beszéltek. Azokat az embereket kedveljük akik hasonlítanak hozzánk, tehát ha sikerül jó első benyomást keltened valakiben akkor pozitívan fog rád gondolni a személy. 


Pszichológiai trükk: Kérj segítséget.


Ez a tipp meglephet téged. Mikor megkérsz valakit olyan dologra amit könnyen de gyorsan el tudnak végezni, kedvelni fog téged az adott személy. Talán azt gondolod miért kedvelnének engem, ha én vagyok  az aki szívességet kért. Ez hasonlóan működik mint a harmadik pszichológiai trükk. 

Amikor segítséget kérsz olyankor bevallod:  egyedül nem tudod elvégezni azt a dolgot, ezzel bizalmat ébresztve a másik emberben és tudatod vele: ő meg fogja tudni csinálni.Ezzel pedig esélyt adsz számukra hogy ők kerüljenek felettes pozícióba de még jól is fogja érezni a személy magát a segítségnyújtás boldog tudatával.

Pszichológiai trükk: Idegesség megszüntetése.


Amikor eszünk boldogséghormonok szabadulnak fel az agyunkban amitől jól érezzük magunkat majd megnyugszunk. Ezt erre tudod használni: ha nehéz vagy kellemetlen dolgot akarsz megbeszélni valakivel akkor hívd el őt enni. Ilyenkor nyugodt pozitív állapotban lesz a személy ezért sokkal jobban fog menni bármilyen beszélgetés. Ezt a saját agyad becsapására is tudod alkalmazni azzal amikor rágózol. Ez szinte ugyanazt a hatást fogja kelteni mint az evés és ha ideges vagy valamivel kapcsolatban akkor szinte azonnal nyugodtabbnak fogod érezni  magad. 

A fenti kilenc pszichológiai trükk ismeretében már tudod mit kell csinálnod ha sikeres interjút szeretnél vagy rávenni valakit bármire, vagy az én esetemben elkerülni a vegán éttermet. Ne próbáld meg az összeset már holnap alkalmazni, csupán kezdj párral ás tarts őket észben. Idővel automatikussá fognak válni.





Nincsenek megjegyzések: