2015. december 14., hétfő

Atlantisz gyűrű

 Atlantisz gyűrű szimbólummal kombinált orgonit

Egy kiváló és titokzatos jelkép kerül beépítésre az orgonit talizmánba foglalva - az atlantiszi gyűrű szimbóluma.

Elkészítése azonos a blogomon megtalálható orgonit készítési útmutatójában leírtakkal azon kívül hogy a majdnem kész orgonit tetejére be kell helyezni az atlantiszi szimbólumot amit réz vagy alumínium lemezből vághatsz ki, és a kvarckristály vagy kvarckristályok mellé egy vagy több türkíz követ is. Íme a szimbólum:

Orgonit.

Orgonit.

Pontos rend szerint elrendezett geometrikus formák sugárzása miatt poztív, melyben a mintázatok elektromágneses hullámokat gerjesztenek, s így egy aktívan működő pajzsot biztosít viselőjének.
Megvéd minden káros energetikai befolyástól, geofizikai okoktól, légkör rezgésének zavaró hatásaitól, óv még minden láthatatlan külső hatástól, vagy bármilyen rossz kívánságtól pl: rontás, átok, vagy egyéb mágikus agressziót közömbösít, transzformál. Helyreállítja az energetikai egyensúlyt, a szervezet öngyógyító képességeit aktiválja, és fájdalomcsillapító hatással is bír.

Erősíti az intuíciót is.

A szimbólum hatását fokozza még a felhasznált drágakövek is - a türkíz, valamint a füstkvarc.
A türkiz hatásairól röviden :

Megszünteti az ingadozó kedélyállapotokat, a félelmet és a depressziót. Javítja a kedélyünket, segít megőrizni energiatartalékunkat. Az érvelésben és a véleménynyilvánításban nagy segítségünkre van. Önbizalom növelő hatása is van. Magabiztosságot kölcsönöz és aktiválja a lehangolt és visszafogott embereket.
Helyreállítja a lelki békét és erősíti intuíciónkat. Mélyíti a meditációt is. Tisztítja és erősíti az aurát, óv a negatív energiától és rezgésektől. Kimerült állapotban nagy segítséget jelenthet használata.
Régebben úgy tartották hogy sikert, barátságot és szerelmet is ad ez a kő, és megvéd még a fekete mágia hatásától is. Oldja a gátlásokat és magabiztossá tesz.

A füstkvarc az életörömöt és életkedvet hoz az életünkbe. Lelkiismeretességet, szívós kitartást életerőt és türelmet ad viselőjének.Csökkenti a félelmeinket és lelki nyugalmat tud biztosítani nekünk. Javítja és segíti a koncentrációt, és áthidalja a kommunikációs problémákatt. Segít felejteni és elengedi a régi sérelmeket, haragot vagy bűntudatot. Segít a lazításban és a meditációban.

Ez mind az orgonit alapvetően hasonló hatásaival felerősítve kimondottan erőteljes talizmánt eredményez.






2015. november 15., vasárnap

Buddhista meditáció


Buddhista meditáció

Nyugtalanság

A meditációban az egyik kezdeti kihívás talán mindenki számára a nyugtalanság. Az elme ide rohan, oda rohan, mintha teljesen meg lenne őrülve és néha azt gondolod: „az elmém nem volt ilyen mielőtt elkezdtem meditálni!“.  Természetesen a válasz az hogy ilyen volt akkor is, de sosem nézted meg elég közelről, hogy lásd. Szóval mit tehetsz ha az elméd ennyire nyugtalan?

Buddhist temple meditation.

Az ember ne essen pánikba, mert attól csak rosszabb lesz, vedd észre: „ Igen, ez ilyen: egyszerűen ilyen a normális, képzetlen elme“. Ettől még teljesen normális vagy, szinte mindenki keresztülmegy ezen, nem csak te vagy ilyen, viszont van egy két dolog amit tehetsz. Vegyük például az éberséget a lélegzetre,  mint a meditáció alapvető tárgyát, ami egy elég kifinomult tárgy, és néha elég nehéz rávenni az elmét, hogy a lélegzettel maradjon. A lélegzettel könnyebb a gondolatok egész tumultusát kezelni.

A lélegzettel kapcsolatban, van egy változata az egyszerű lélegzet-meditációnak, amikor meditáció közben számoljuk a lélegzetünket:

belégzés 1, kilégzés 1
belégzés 2, kilégzés 2
belégzés 3, kilégzés 3
belégzés 4, kilégzés 4
belégzés 5, kilégzés 5

Aztán újra kezded és számolsz:

belégzés 1, kilégzés 1
belégzés 2, kilégzés 2
belégzés 3, kilégzés 3
belégzés 4, kilégzés 4
belégzés 5, kilégzés 5
belégzés 6, kilégzés 6

Megint újra kezded és elszámolsz 1-1-től egészen 7-7-ig,  majd 1-től 8-ig, azután 1-től 9-ig, majd 1-től 10-ig.
Persze ha elfeljted hol tartottál a számolással akkor előlről kell kezdened. Tehát elhatározod hogy nekilátsz a dolognak hogy lásd meg tudsz-e csinálni egy kört, ami azt jelenti hogy elszámolsz 1-től 5-ig, 1-től 6-ig, 1-től 7-ig, 1-től 8-ig, 1-től 9-ig és végül 1-től 10-ig, anélkül hogy elvesztenéd hol jársz.

Buddhist women during meditation.

Ez egy hasznos tehnika több szempontból is. Az egyik az hogy ha gyakran változtatod a számot, akkor nagyon oda kell figyelned arra amit csinálsz, különben elfelejted: „most 6-ig számolok? vagy 7-ig számolok?“. Ezért nagyon hamar észreveszed ha elveszted a fonalat. Néha másféle meditációval vagy pedig magával a lélegzettel könnyű csak úgy együtt úszni, míg észreveszed hogy elvesztél. így viszont gyakorlatilag rá vagy kényszerülve arra hogy beismerd azt, hogy már nem emlékszel arra hogy hol jársz a meditációban. Ez azt jelenti, hogy az elmének nincs ugyanolyan lehetősége mindenfelé futkosni az univerzumban úgy, mint ahogy egy könnyebb technikával tudna.

Buddha.

Másodszor, a meditáció egyik nehézsége az, hogy hogyan lehet valamilyen módszert találni az előrehaladás mérésére. Az elme hol fönt, hol lent van, nagyon könnyű elkedvtelenedni és feladni, viszont itt van egy módszer, amivel tisztán meg tudod ítélni hogy vajon tényleg haladsz-e előre. Mikor először nekifogsz csak egyetlen körnek, nem tudod megcsinálni, de egy idő után mégiscsak meg tudsz csinálni egy kört, ezt követően megpróbálsz két kört majd három kört, és amikor látod hogy mégiscsak haladsz előre, ez egy érezhető élményt ad, és ösztönzést a folytatáshoz. Később viszont az fog történni - ha ezt kitartóan végzed - hogy néhány kör után elég visszatartónak és idegesítőnek érzed majd, és az elméd természetes módon elengedi a számolást, a nyugtalanság eltűnik, és mostmár készen állsz arra hogy jelen legyél a lélegzettel egy bensőségesebb és természetesebb módon.








2015. november 14., szombat

Az elengedés

A buddhista elengedés

 
Manapság nyugaton sok ember él elégedetlenséggel és boldogtalansággal a szívében, úgy érzik nincs is megfelelő eszközük ennek a megváltoztatásához, pedig van, az elengedés. A buddha tanítása a meditáció eszközét nyújtja a problémák megoldására és a bennünk lévő zűrzavar leküzdésére. Meg lehet találni a kiutat a zűrzavarból, és el lehet érni a békét és a nyugalmat. A végső igazság olyan mint az alma íze: szemmel nem látható, füllel nem hallható, csak úgy tapasztalhatjuk meg, ha a tanításokat átültetjük a gyakorlatba. Amint megkóstoljuk, többé nem lesznek kétségeink az ízéről,  és nem kell másokat kérdezgetnünk. Megoldódik a problémánk.



Buddha tanításai.

A buddhista szerzetesek akik elvonultan élnek az erdőben vagy a hegyekben, távol a világ zajától, megtanulhatják hogyan éljenek összhangban a természettel, azzal ahogy a dolgok vannak. Ott boldogan és békésen lehet élni. Elvonulva a szerzetes szemlélődhet a dolgok természetén. Ha körbenéz maga körül, meglátja, hogy az élet minden formája hanyatlani kezd, majd végül elpusztul. Semmi sem állandó. És amikor ezt megérti, megnyugszik és békéssé válik. A szerzetesek azt tanulják hogy kevéssel beérjék. Csak annyit egyenek amennyi szükséges. Csak akkor aludjanak amikor szükséges. Legyenek elégedettek azzal amijük van. Ez alapozza meg a buddhista meditációt. A buddhista szerzetesek nem önző okokból meditálnak. Egyrészt azért gyakorolják a meditációt hogy megismerjék önmagukat. Így értik meg és tudják megtanítani másoknak, hogyan élhetünk békésen és bölcsen. A meditáció nemcsak abból áll hogy békében vagyunk a világgal:  szembesülni önmagunkkal akár olyan érzés is lehet, mintha dühöngő viharba kerültünk volna. Ilyenkor általános a kétségbeesés, sőt az öngyilkosság gondolata is.



Sokan úgy gondolják hogy a szerzetesek élete könnyű, csupa lustálkodás. Csak meg kellene próbálniuk hogy kiderüljön, ők mennyi ideig bírják. A szerzetes keményen munkálkodik azon hogy felszabadítsa szívét, azért,  hogy szerető kedvességet érezzen a világon minden iránt, válogatás nélkül. Látja, hogy az élet minden formája olyan, mint a lélegzés: keletkezik és elmúlik (emelkedik és süllyed). Minden ami megszületett egyszer véget ér. És a szenvedés csökken amikor valaki felismeri hogy semmi sem az övé. Ha valaki nem érti a halált az élet nagyon zűrzavaros lehet számára. Ha a testünk tényleg a mienk lenne akkor engedelmeskedne a parancsainknak. Ha azt mondjuk neki „ ne öregedj meg“ vagy „megtiltom, hogy megbetegedj“, engedelmeskedik nekünk? Dehogy. Rá se ránt az egészre. Csak béreljük ezt a „házat“, nem birtokoljuk. Ha azt hisszük hogy a mienk, akkor amikor halálunkkor el kell hagynunk, szenvedni fogunk. A valóságban nincs olyan dolog amire azt mondhatjuk:“én“. A Buddha különbséget tett „végső igazság“ és a „köznapi igazság“ között. Azt hogy „én“, köznapi értelemben használjuk. Azt hogy „külföldi“, „te a vendég“ mind ugyanilyen „köznapi igazságok. A „végső igazság“ szerint nincs senki. Csak a föld, tűz, víz, levegő. Csak ideiglenesen összekapcsolódó elemek. A testet egy személynek, „az enyém“-nek hívjuk, de végső értelemben nincs „én“. Csak anattá van: éntelenség. 


Buddha templom.

Ahhoz hogy megértsük az anattát, (éntelenséget), meditálnunk kell. Ha csak töprengünk róla, „"felrobban“ az ember feje. Amint megértjük az anattát „éntelenséget“, az élet már nem lesz teher számunkra. Sokkal könnyebbé válnak a hétköznapok, a munka. Békében élünk a világgal. Amikor túllátunk az“én“-en már nem ragaszkodunk a boldogsághoz, és amikor abbahagyjuk a ragaszkodást, akkor leszünk boldogok. Ne foglalkozzunk a nirvánával, vagy hogy elérjük-e a nirvánát, mert éppen ez akadályozza meg hogy elérjük a nirvánát. Akkor mivel foglalkozik leginkább egy szerzetes?

A cél az elengedés. Úgy kell elengedni hogy közben nem törekszünk az elengedésre. Az elengedésnek vágyak nélkül kell történnie. Ha jelen van még a vágy és az erre irányuló szándék akkor az még nem a nirvána. Az ember legyen éber és hagyja, hogy a dolgok menjenek a maguk útján, mert ekkor a tudata olyan lesz mint egy nyugodt erdei tó. Mindenféle ritka állatok jönnek  inni a tóhoz. Az ember sok gyönyörű és furcsa dolgot lát majd jönni-menni de nyugodt marad. Felmerülhetnek problémák de rögtön átlát rajtuk. Ez a Buddha boldogsága.