2017. március 7., kedd

Csakrák

Az ember fizikai teste az amiben a vágyai és gondolatai megvalósulnak. Három különleges fontosságú idegvezeték
található a testünkben - egyébként 72 ezer van - a szusumna, ida és pingala. Tudni kell  hogy maga az elme egy nagyon jól működő csapda. És az a különlegessége hogy összesen két dologra van felépítve hogy jobban zárjon, az egyik a vágy, a másik pedig a gyűlölet amelyek egymással váltakoznak és emiatt nem tudjuk megtalálni a kiutat saját elménkből.

Egyik oldalról ennek a két kettősségnek a csapdájában élünk, a másik oldalról pedig az elhúzódó konfliktusok miatt végül ezek a kettősségek komplexusokká érnek. Ez a komplexus megjelenik az alsó három csakrában, és szó szerint megbetegít bennünket. A kitárt karú ember olyan mint egy kereszt. A lelkünk a mellkasunk közepén van. A megvilágosodás azt jelenti hogy a bal és jobboldal, a lenti és a fenti testrész a mellkasban, a lélekben egyesül. Aki nem tudja pszichológiailag visszavezetni a széthúzó késztetéseket, az folyamatosan zavart, energiahiányt, boldogtalanságot tapasztal az életében. A kiegyensúlyozottság akkor érhetö el ha folyamatosan munkálkodunk ezen a négy dolgon.  

A jóga tanítása egy-egy csakrának az üzenete, a tanulnivaló információ megértéséhez és feldolgozásához hét év szükséges. Ebből tudják az indiaiak ősidők óta, hogy az ember várható élettartama az kétszer 49 év. Az egyszerőség kedvéért azt mondják hogy száz évet lehetne élni, de az az ember aki jól gazdálkodik az életével, az a kétszer negyvenkilenc év alatt elérheti a megvilágosodást. Az első hét év a gyökér csakrában telik el, vagyis rajta keresztül vetjük meg lábunkat az anyagi világban. A második hét év a szakrális csakrában, a harmadik a napfonat csakrában,
a negyedik a szív csakrában, az ötödik a torok csakrában, a hatodik a harmadik szem csakrában, és végül a hetedik hét év a korona csakrában telik el.

Amit az ember a legelveszettebb lelkiállapotaiban érez, az a gyökércsakrához köthető. Ez a hely ahol a félelem és a paranoia lakik, továbbá három és félszer felcsavarodva a kundalini energia. Rendkívüli jelentőségű csakra, ha ez az egy nincs legyőzve akkor a többi csakra sem működik. Ha egy rosszindulatú személy tönkre akar tenni valakit akkor a két alsó csakrát célozná meg, mert ha valaki ért a gyökércsakrához, akkor hatalmas mennyiségű félelmet tud előállítani a célszemélyben. Ha az őrületbe akarunk kergetni egy embercsoportot, vagy egy embert, akkor a gyökércsakrát,
vagy egy nagyon rossz házasságban tönkre akarjuk tenni a másikat, akkor állandó szorongás alá kell helyezni, és ez őrülethez vezet. Ez odáig fajulhat hogy egészen abszurd dolgok keletkeznek az ilyen dolgoknak kitett emberek elméjében.

Mondhatjuk hogy a gyökércsakra természetének megértése létkérdés, mert ez felel az ember ép eszéért, a pszichénk
stabilitásáért.  Például egy hirtelen vallásos felindulásból mondhatja az ember hogy számára nem fontosak az anyagi dolgok, de valójában ki fog derülni hogy ez igaz-e, mert ha a felszínen azt mondja hogy nem fontos, mélyen legbelül pedig szorong a dolgok hiányától, egy szó szerinti tudathasadásos állapot alakul ki. Pontosabban fogalmazva az illetőnek van egy morális ideálja - egy hihetetlen paradicsomi ideál vagy küldetéstudat - miközben a személyiség mélyén amit nem világított át, - mondhatjuk úgy is hogy nincs megváltva - és mégis olyan erővel dolgozik a realitás, hogy az ilyen ember belülről szinte szétszakad a két ellentét között, az egymásnak való ellentmondás miatt.

A fizikai túléléssel kapcsolatos dolgok laknak itt amit nem lehet figyelmen kívül hagyni. Két primitív változata van annak ha valaki a gyökércsakrán nem haladt túl. Az egyik az hogy ő maga bánt másokat, a másik a mindent elsöprő félelem, ami szinte teljes cselekvésképtelenséget eredményez az emberben, a teljes megsemmisüléstől való félelmet is átélheti valaki ha a ezek a dolgok el vannak hanyagolva. Önmagunk nevelésében óriási jelentősége van annak hogy valamilyen formában erőre kapjunk és egészséges önbizalmunk legyen, mert ha az egész életet fenyegetésnek éli meg az ember, akkor nem tud sikereket elérni. A modern ember annyira szorong hogy a viselkedésének - és ez inkább az életük virágában lévő emberekre jellemző - kirívó sajátossága az, hogy állandóan dolgozik. Ha valaki a gyökércsakrában el van akadva, munkamániássá válhat, - akkor is ha nincsenek megélhetési gondjai - mert mikor nem dolgozik, olyan pangás, és passzív üresség keletkezik benne hogy szinte zsibbad a tudata. Egyszerűen akkor is nyomja-húzza amikor erre nincs szükség és egyébként pihenhetne, tehát nemcsak nem vágyik a meghittségre de még a szünetek is zavarják, mert csak egyetlen egy helyzetet tud elviselni, azt ahol ő harcol és küzd és ezáltal ő stimulálva van.

 A második csakra az érzékiségé és a szexualitásé, ugyanakkor mégis sokkal több ennél. A szexualitás mellett itt él az anyagi
 termtő erő, továbbá van egy fejlettebb vonása mint a gyökércsakrának, először életünkben valaki fontosabb lesz mint mi. Itt  esünk szerelembe, és legalábbis ameddig a szerelem tart, egy másik embert fontosabbnak tartunk önmagunknál. Az önkifejezés
 is ezen a csakrán keresztül nyilvánul meg. Ugyanitt van az irányítás elvesztésétől való félelem is, aminek a legfőbb jellemzője
 a hihetetlen mértékű féltékenység, a birtoklásvágy. A jógik sokat gondolkodtak azon hogy az ösztöneinken túl, honnan jön az a
nyomás, ami például a második csakrában az embert szexuális tettekre inspirálja. A modern orvostudomány felfedezte azt hogy minden csakra mögött egy belső elválasztású mirigy foglal helyet. Akár férfi, akár női testről beszélünk, a mirigyrendszer hormonjai
bekerülnek a véráramba és minden egyes hormon elvégzi azt a specifikus feladatot amelyre hivatott, és mindezek a biokémiai
folyamatok a csakrákkal szorosan közreműködve zajlanak az emberi szervezetben. Ezáltal a test folyamatosan stimulálva van egy
olyan hatalom által amibe nem lehet morálisan beleszólni. Az adott személy gondolhatja hogy egy nagyon magas lelki síkot szeretne
elérni, de a test nem gondolkodik hanem a végzi a saját dolgát. Hosszabb időre van szükség ameddig az ember képessé válik arra hogy uralja az ösztöneit, de ahhoz először el kell ismernie hogy vannak. Senkitől sem várható el hogy azonnal, egy szép eszmény
nevében hagyjon fel az anyagi élettel, sokkal kívánatosabb és célravezetőbb a középúton járni. Az élet néhány százalékét kötik a testi dolgok, de egyébként az összes többi része teljesen szabad a magasabb szintű megismerésre. Míg valaki a felszínen tökéletes lemondásban él, közben elméjét teljesen gúzsba köti a küzdelem a saját vágyaival szemben, amiről a régi jóga nem is tudta hogy egy hormonális nyomás is van alatta, és minél fiatalabb valaki az evolúció és a fajfenntartási ösztön miatt ez a nyomás annál hevesebb.

A harmadik csakrában él a becsvágy, a törekvés hogy valamilyen elismerést szerezzünk az életben, de mindíg csak a társadalmon
keresztül. Anyagi értelemben a társadalom fölé kerülni és uralkodni fölötte, kíméletlenül kihasználni a kínálkozó lehetőségeket. Nagyon lényeges hogy ugyanakkor itt él bennünk a lázadó, itt haladjuk meg a vallásokat, azt hogy mindíg kioktassanak, és itt van az a kurázsi hogy igenis vannak saját gondolataink, itt formáljuk és innen származik mindehhez való jogunk. Kivéve egyetlen jogot: azt hogy bármit is feladjunk.

Nincsenek megjegyzések: